2019-01-20

2019-01-20 21:54 Link megnyitása Részletek tumblrkeszegeteszeget: rockfarkas: e52711: rockfarkas: e52711: rockfarkas: drszoszie: lassukmiboole...

keszegeteszeget: rockfarkas: e52711: rockfarkas: e52711: rockfarkas: drszoszie: lassukmiboolelunk: csakazertis: hiányzott a gyerek, mondok a fellow anyukának lécci kűgyed mán az órait. kűtte. ez a környezetismeret órai munka, ötödikben (10-11 évesek). én tanítottam ötödikben (ok, hogy azok nem normál fejlődésmenetű gyerekek voltak, de akkor is), úgyhogy elég nagy elismerésem a tanárnőnek, mert ahhoz, hogy ennyi anyag 33 gyerek füzetébe kerüljön 45 perc alatt az kell, hogy gyakorlatilag a becsengetés után 1 percen belül már mindenki írjon, síri csendben, amíg a tanár diktál. a szó elszáll, ugye, az írás megmarad, ugye, főleg, hogy dög ugyanez le van írva a könyvben, de hát mennyivel jobb lefelé nézni és egy ceruzát fogni, mint mondjuk megvizsgálni azt, amiről tanulunk egy KIBASZOTT KÖRNYEZETISMERET ÓRÁN. Én nagy barátja vagyok a szétágazó ismeretek terjesztésének, de így 36 évesen is rángást kapok attól, hogy őszi káposztarepcét kelljen tanulnia a gyereknek. ŐSZI KÁPOSZTAREPCE. Ez mondjuk nem olyan baj, ha elmondjak, hogy ez az, amitol aprilisban sargallanak a mezők. Szoval alapnoveny. az őszi káposztarepcével mi a baj Magyarországon a 4. legelterjedtebb kultúrnövény. búza < 1 000 000 ha kukorica < 1 000 000 ha napraforgó 700 000 ha repce 300 000 ha krumpli 20 000 ha tudom hogy a többségnek a csirke szatyorban nő és combja meg melle van csak, a búzát meg a boltból szüretelik, az étolajat meg Kuvaitból importálják, de hülyének lenni nem menő :( ahhoz, hogy pl ne legyeneke ilyen tevkepzetei valakinek (kinek vannak egyebkent ezt meg csak ilyen “varosi shaming” kereteben hallottam, nem talalkoztam meg emberrel, aki nem tudta mi az a csirke meg hogy a buza micsoda), na szoval ahhoz pont tok jo lenne kepeket, ne adj isten a valodi novenyt nezegetni, meg hogy mit gyartanak belole, ahelyett, hogy a feszekviragzat jellemzoit diktalnak le. ez mondjuk tokre raerne biologia emelt szintu erettsegire keszules kozben, nem otodil osztalyban. már nem mindenki tanul emelt szintűt, uh amit nem vesznek át áltisiben, arra a többség soha nem fog lehetőséget kapni hogy találkozzon vele. ez nem városi shaming, hanem tény, pl ott volt Pokorni balneológiája en nem annyira latom problemanak, hogy ha valaki egesz eleteben nem talalkozik a feszekviragzat jellemzoivel. ellenben azt igen, hogy a szexualis felvilagositas es az egeszseges eletmodra neveles a beka segge alatt van. pedig erről szól a diskurzus, hogy legyen-e nívószintmilyen módon lehet elérni ezt a szintet a szexuális felvilágosítás es az egészséges életmódra nevelésben jelenleg egymásra mutogat az iskola meg a szülők, mindketten igyekeznek megszabadulni ettől a problémától és felelősségtől, uh ez egy harmadik pont:3. meddig lehet leterhelni a gyereket párhuzamosan Na ez az a tipikus helyzet, hogy olyan szakszavakat tanulnak meg feleslegesen ezek a kölkök, ami piszkosul nem passzol az ő tudásukhoz. Kategóriákat tanulnak - mint fészkesvirágúak, pedig ekkor még elég lenne megfigyelni a dolgokat, rácsodálkozni, hogyni felfedezni a különbségeket vagy az általános jellegeket. Aztán a tudást, megfigyelést lehet majd kategórizálni, de gazdasági előnyökhöz kapcsolni bármilyen tudást ebben a korban piszkosul felesleges. Olvasmány- vagy filmélményhez kéne kötni ezeket, szuperhősökhöz vagy Haary Potterhez, nem a magyar gazdasághoz.Egy projekt-alapú oktatás sokkal hatékonyabb lenne, de asszem ez a netben istenkáromlással egyenlő.


(c)Alter Játék Kft. | info@hirss.hu